Κύριος λόγος για τον οποίο το 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας υλοποίησε το παρόν σχέδιο σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Κωνσταντινούπολης, ήταν η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών διαδικασιών με τη χρήση μεθοδολογιών και εργαλείων ώστε τα μαθησιακά αποτελέσματα να συνδέονται με την αγορά εργασίας.Επίσης οι καλές πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας και ιδιαίτερα της περιφέρειας της Κωνσταντινούπολης όσον αφορά την οργάνωση της απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και της σύνδεσης της θεωρίας με την πρακτική, αποτέλεσαν αντικείμενο του παρόντος σχεδίου.
Ο πρωταρχικός στόχος του σχεδίου ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε συγκεκριμένες ομάδες μαθητών, που προέρχονται στην πλειοψηφία τους από αγροτικές περιοχές, με ελάχιστες ευκαιρίες κινητικότητας, να βιώσουν μια μοναδική για αυτούς εμπειρία, που αναμένεται να τους δώσει επαγγελματικά κίνητρα, αλλά και ευκαιρίες για προσωπική βελτίωση.Το σχέδιο περιλάμβανε επίσης την κατάρτιση εκπαιδευτών του 1ου ΕΠΑΛ, οι οποίοι παρακολούθησαν την μεθοδολογία εκπαίδευσης και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση των μαθητών στα συνεργαζόμενα σχολεία στην Τουρκία.
Σκοπός της δραστηριότητας αυτής ήταν η επικαιροποίηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών, η πρώτη επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας μέσα από ουσιαστική παρακολούθηση των διαδικασιών και η μεταφορά-ανταλλαγή γνώσεων και καλών πρακτικών.Άλλοι βασικοί στόχοι για τους εκπαιδευόμενους του σχεδίου ήταν να αναπτύξουν δεξιότητες και προσόντα, έτσι ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές να ενταχθούν ομαλά σε ένα εργασιακό περιβάλλον, να συνδεθεί επιτυχώς η θεωρητική κατάρτιση και η πρακτική άσκηση με την αγορά εργασίας και να ενισχυθεί ο βαθμός συνάφειας μεταξύ γνωστικού αντικειμένου κατάρτισης και εργασιακής ζήτησης.
Στο σχέδιο συμμετείχαν 40 μαθητές, από τους τομείς Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας.Επιλέχθηκαν 20 μαθητές από κάθε τομέα και καταρτίστηκαν από τον φορέα υποδοχής, τόσο με τη μορφή θεωρητικής κατάρτισης και εργαστηρίων, όπως επίσης και με αυτή της μάθησης βασισμένη στην εργασία (work-based learning), σε συναφείς επιχειρήσεις και οργανισμούς, υπό την ευθύνη και καθοδήγηση του φορέα υποδοχής.Το προφίλ των συμμετεχόντων ενισχύθηκε σημαντικά από την πολύτιμη αυτή εμπειρία μάθησης και κατάρτισης, λόγω του οτι οι μαθητές αυτοί, είχαν σημαντική έλλειψη κινήτρων και ακαθόριστους στόχους σχετικά με την επαγγελματική τους σταδιοδρομία και την προσωπική τους εξέλιξη.